نوشته شده توسط : ناوک

کارتریج وسیله ای است که رنگ اوراق چاپی را تآمین می کندو از قطعات اصلی و مهم پرینتر است. کارتریج ها به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند:

کارتریج جوهرافشان منبع تأمین رنگ در چاپگرهای جوهرافشان است. چاپگرهای جوهرافشان به وسیلهٔ پاشیدن قطرات ریز جوهر روی یک صفحهٔ کاغذ از طریق منافذ ریزی که در هد وجود دارد، باعث به وجود آوردن تصاویر سیاه و سفید و رنگی می‌شود.

کارتریج تونر یا کارتریج لیزری یکی از اجزای مصرف شدنی پرینتر لیزری است که شامل پودر تونر می‌باشد. تونر به وسیلهٔ شارژ الکترواستاتیک درام و گداختن آن با غلتک بر روی کاغذ در مدت زمان انجام پرینت، روی کاغذ چاپ می‌شود.

تفاوت کارتریج‌های اصل ( اورجینال ) و طرح اصلی ( غیر اصلی ) در چیست؟

اگرچه امروزه هولوگرامهای مشابهی روی جعبه کارتریجهای غیر اصلی قرار گرفته‌اند که با کیفیتی خیلی بالا نیز تولید شده‌اند، ولی همچنان با نمونه اصلی تفاوت‌های فراوانی دارند که بارزترین این تفاوت‌ها را می‌توان در ۳ بعدی بودن هولوگرام و نحوه حرکت لوگو و متن داخل هولوگرام هنگام حرکت دادن جعبه کارتریج دانست. این تفاوت در نمونه‌های مشابه و غیراصلی یافت نمی‌شود.

کاغذ از زمان اختراع آن تا به امروز قابل اعتمادترین وسیله انتقال اندیشه بشر بوده‌ است و نقش مهمی در جمع‌آوری و ذخیره اطلاعات و دانش بشر که نتیجه‌ای از تجربیات و تفکرات اوست دارد و از این رو با پیدایش مرکب و صنعت چاپ و مواد رنگ دار این اندیشه بشری با ابزار نوین درآمیخت و به صورت یک پدیدهٔ مهم، امروزه با آن برخورد می‌گردد.

 بررسی‌ها حاکی از آن است که کیفیت بالای کاغذ با طول عمر دستگاه‌هایی که از کاغذ استفاده می‌کنند رابطه مستقیمی دارد، برای مثال می‌توان گفت که دستگاه کپی، دستگاه پرینتر و کارتریج، دستگاه فکس و سایر دستگاه‌هایی که ماده اصلی مصرفی آنها کاغذ است طول عمر مشخصی دارند، که قطعاً با استفاده از کاغذهای مناسب و با کیفیت بالا می‌توان بیشترین استفاده را از طول عمر مفید دستگاه داشت.

 

برای اطلاع از قیمت کاغذ A4  و قیمت کارتریج به وب سایت سورناتحریر مراجعه کنید.

 

 

 



:: برچسب‌ها: قیمت کارتریج , قیمت کاغذ a4 ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 | نظرات ()