نوشته شده توسط : ناوک

چاپ و خدمات صحافی هنرهایی هستند که مهارت زیادی برای انجام آن ها لازم است. به مجموعه کارهای جمع آوری، تنظیم، اتصال و به هم بستن صفحات و برگه‌های چاپ شده و ‏قرار دادن آنها در میان جلد صحافی می‌گویند که از فرسودگی صفحات چاپ شده جلوگیری کرده و از آن ها محافظت می کند.

 براساس حجم صفحات، نوع و کاربرد کاتالوگ، مجله، پروژه و .... صحافی و اتصال آن به جلد می‌تواند با استفاده از چسب، منگنه و ‏یا به شیوه سیمی کردن انجام شود که هرکدام روش خاص خود را دارد.

 فرآیند صحافی صفحات یک کاتالوگ، مجله، بروشور و ... را منحصر به فرد و به طور فوق العاده ای زیبا می‌کند.

 زمانی که یک پروژه مهم به چاپ می‌رسد اگر صحافی پروژه با دقت صورت نگیرد بدون شک بعد از گذشت مدت زمانی نه چندان طولانی آن پروژه به یک کاغذ باطله تبدیل می‌شود.

چاپ و خدمات صحافی کتاب  و مجله انواع متعددی دارد که انتخاب روش و تکنیک مناسب آن به عوامل مختلفی از جمله هدف و کاربرد نهایی کتاب و بودجه‌ کارفرما بستگی دارد. از انواع صحافی می‌توان به صحافی چسب گرم، صحافی چسب سرد، ته دوخت، تا کردن، ته دوخت مفتولی، صحافی منگنه تخت، صحافی منگنه لوپ، پانچ، فنر پلاستیکی، فنر سیمی، ته بند پلاستیکی، ته بند اوراق چاپگر و غیره اشاره نمود.

جعبه سازی 

جعبه محفظه ای مقوایی شکل می باشد که برای نگهداری محصولات و زیباتر شدن آنها کاربرد دارد. جعبه ها از اجناس و کالاها در برابر عوامل محیطی وضربه و.. محافظت می نمایند، که علاوه بر محافظت، جلوه خاصی نیز به کالا و یا محصول مورد نظر می بخشد . با طراحی خاص و ویژه میتوان ارتباط قوی بین مشتری و کالا ایجاد کرد چرا که منجر به فروش محصول می گردد.درفرایند جعبه سازی ، مقوا به عنوان یکی از شناخته شده ترین مواد اولیه تولید جعبه است و به سبب ارزان بودن و قابلیت های متنوع گرافیکی و چاپ، سلیقه قشر وسیعی از تولیدکنندگان کشور را تامین می کند. مقوا و کارتن که هر دو جزو خانواده سلولوزی ها محسوب می شوند، مواد خام پایه ای کارتن سازی و جعبه سازی می باشند. جعبه مقوایی به لحاظ چاپ پذیری قابلیت خوبی در نمایش انواع رنگها دارد و این وجه تمایز جعبه مقوایی و کارتن کاملا مشهود و قابل توجه است.

مجتمع هنر آراد دارای مجهزترین دستگاه های چاپ و خدمات صحافی و پیشرو در صنعت جعبه سازی می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آذر 1399 | نظرات ()