نوشته شده توسط : ناوک

ضخامت سنج یک تجهیز برای انجام تست های اساسی بدون تخریب است که جهت اندازه گیری ضخامت در شرایطی که به سطح جسم دسترسی داریم بکار می رود. این ضخامت سنج ها را می توان از نظر تکنولوژی ساخت به انواع زیر اشاره کرد. این دستگاه انواع زیادی دارد که به آن ها در این بخش اشاره کرده ایم.


ضخامت سنج لیزری این ضخامت سنج ها دستگاههایی هستند که به صورت C Frame بر روی قطعه یا دور پلیت قرار گرفته و به کمک اشعه لیزر ضخامت پلیت ، لوله یا شمش را اندازه گیری می نماید.این دستگاه می تواند به صورت تک کاناله و دو یا چند کاناله ضخامت یک یا چند نقطه از پلیت یا قطعه را به صورت آنلاین و روی خط تولید اندازه گیری کرده بر روی نمایشگر نشان دهد.


ضخامت سنج پرتویی ابزاریست که در صنایع خودرو سازی، کارخانجات فولاد، ماشین سازی، پتروشیمی، سیمان و لوله سازی و حتی تکنولوژی هسته ای و… کاربرد گسترده ای دارند که از آن جمله بکارگیری آزمون های غیر تخریبی و آنالیز ترکیبات و ساختار مواد اشاره نمود و در اندازه گیری ضخامت محصولات ورقه ای مانند کاغذ، فولاد، آلومینیوم، لاستیک، پلاستیک، پوشش ها و آبکاری ها کاربرد دارند که براساس خاصیت انتقالی و هم پراکنی بازتاب پرتوها طراحی و ساخته می شود.


ضخامت سنج مغناطیسی که عمدتا به ضخامت سنج رنگ و پوشش یا ضخامت سنج رنگ خودرو معروفند. كاربرد عمده اين روش در اندازه گيری پوشش های روی سطوح به صورت مايع و يا پودری می باشد به علاوه بر روی سطوحی زیرین رنگ کاری شده(زیر آیندهای) آهنی و فولادی كه آبكاری كروم٬ روی٬ كادميوم و فسفاته شده نیز استفاده می شود.

 ادامه مطلب



:: برچسب‌ها: ضخامت سنج , انواع ضخامت سنج , قیمت ضخامت سنج ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ناوک

یک ترانسدیوسر در آزمایشگاه کالیبراسیون ، قطعه ای است که وظیفه تبدیل حالات انرژی به یکدیگر را بر عهده دارد ، بدین معنی که اگر یک سنسور فشار همراه یک ترانسدیوسر باشد ، سنسور فشار پارامتر را اندازه می گیرد و مقدار تعیین شده را به ترانسدیوسر تحویل می دهد .


سپس ترانسدیوسر آن را در آزمایشگاه کالیبراسیون به یک سیگنال الکتریکی قابل درک برای کنترلر و صد البته قابل ارسال توسط سیم های فلزی تبدیل می کند. بنابراین همواره خروجی یک ترانسدیوسر ، سیگنال الکتریکی است که در سمت دیگر خط می تواند مشخصه ها و پارامترهای الکتریکی نظیر ولتاژ ، جریان و فرکانس را تغییر دهد .


البته به این نکته باید توجه داشت که سنسور انتخاب شده باید از نوع سنسورهای مبدل پارامترهای فیزیکی به الکتریکی باشد و بتواند مثلا دمای اندازه گیری شده را به سیگنال بسیار ضعیف تبدیل کند که در مرحله بعدی وارد ترانسدیوسر شده و سپس به مدارهای الکترونیکی تحویل داده خواهد شد.


در انتخاب ابزار دقیق فاکتورهای بسیاری موثر است نظیر تکرار پذیری و … در ادامه اندازه گیری برخی از پارامترهای مهم صنعت معرفی می گردد.
سنسور یک کمیت فیزیکی را به یک کمیت دیگر مثل الکتریکی تبدیل می کند مثلا حرارت را به تغییرات مقاومتی تبدیل می کند ولی ترانسدیوسر تغییرات مقاومت را به تغییرات ولتاژ مورد نیاز سیستم انجام می دهد.

ادامه مطلب



:: برچسب‌ها: آزمایشگاه های کالیبراسیون , کالیبره کردن , انواع کالیبراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ناوک

یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در قیمت و نرخ شرکت باربری ستارخان ، زمان آن است. به طوری که در ایام سال تابستان شلوغ ترین فصل برای اسباب کشی و باربری است و نرخ ها در این فصل کمی بالاتر می رود. البته در طول هفته هم روزهای تعطیل آخر هفته، معمولا نرخ ها کمی گرانتر است .

چون بسیاری از افراد بدلیل مشغله های فراوان در طول هفته نمی توانند اقدام به اسباب کشی کنند و از این رو از شرکت باربری ستارخان می خواهند که آخر هفته پرسنل و کارگران حمل بار را به محل آنها اعزام کنند.
زمانی که در فکر جا به جایی هستید سعی کنید تا در خانه جدید پس از مستقر شدن ، تا آنجایی که ممکن است اسباب و اثاثیه نو و جدید تهیه کنید.

اما در حین اسباب کشی هم با خودتان صادق باشید و ببینید که آیا واقعا وسایل و اثاثیه ای که انتقال می دهید، به درد شما می خورند یا خیر؟ اگر به چیزی واقعا احتیاج ندارید و از طرف دیگر ارزش مالی و یا معنوی خاصی هم برای شما ندارند بهتر است از بردن آنها به خانه جدید خودداری و تا حد امکان وسایل اضافه را دور بریزید.


زمانی که موضوع حمل بار و باربری در تهران، در میان باشید یکی از مهم ترین فاکتورها جهت کاهش قیمت باربری و همچنین افزایش سرعت، انتخاب وسیله نقلیه ای است که که اثاث منزل یا اداره قرار است با آن جابجا و حمل شود.

ادامه مطلب



:: برچسب‌ها: باربری , باربری ستارخان , هزینه باربری ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ناوک

برخی افراد هستند که ترجیح می دهند به جای رزرو خدمات باربری غرب تهران و استفاده از امکانات آنها، خودشان خودروی بزرگی مانند ون اجاره کنند و وسایل شان را با استفاده از این خودروها به محل جدید حمل و منتقل کنند. این کار شاید آزادی عمل را برای کسانی که اسباب و وسایل کمی دارند، بدهد ولی برای بسیاری از خانواده ها، شرکت ها و یا موسساتی که تعداد و همچنین ابعاد لوازم و وسایل شان نسبتا زیاد است، اصلا مناسب نیست.

از طرف دیگر رانندگی با خودروهای باربری غرب تهران و هدایت و پارک کردن آن، به خصوص در محله های شلوغ شهر، کار هر کسی نیست. برای چنین مواردی از خودروها و ماشین های حمل بار مانند وانت بار، کامیون و یا کامیونت اهمیت دارد. بنابراین انتخاب ماشین حمل بار و باربری در اینجا اهمیتی دوچندان پیدا می کند.


اشیاء و لوازم زیادی هستند که می توانید آنها را در یک یا چند مرحله به محل جدید حمل کنید. این کار شاید موجب شود که کنترل بیشتری بر روال کار داشته باشید. البته اگر این ریسک را قبول می کنید، بدانید که مسئله دیگر سلامتی شماست که در صورت عدم رعایت اصول اسباب کشی و باربری، مثلا بلند کردن مبل و یا میزهای سنگین وزن ممکن است به کمر و ستون فقرات شما آسیب وارد شود.

در صورتی که کارگران باربری و پرسنل شرکت های اتوبار تهران، این خدمات را به آسانی و بدون هیچ دردسری برای شما انجام می دهند.

ادامه مطلب

 

 



:: برچسب‌ها: باربری , باربری غرب تهران , هزینه باربری ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ناوک

چربی ها و روغن ها دسته ای از مایعات می باشند که با آب ترکیب نشده و به دلیل داشتن چگالی کمتر نسبت به آب، روی آن شناور می ماند. استفاده از چربی گیر بسیار ضروری است چرا که مونوگلیسرید، تری گلیسرید و مقداری هم دی گلیسرید از اجزای تشکیل دهنده چربی ها و روغن ها می باشند. قدرت چسبندگی بالا و پتانسیل تولید لخته و ایجاد گرفتگی از مهمترین دلایل ضرورت جمع آوری چربی ها و روغن ها از مدار دفع فاضلاب می باشد.


امروزه با توجه به اینکه روغن ها و چربی ها بخش مهمی از وعده های غذایی ما را تشکیل می دهند از این رو رستوران ها، کترینگ ها، فست فودها و تالارها با مشکل گرفتگی لوله ها و خطر آلودگی محیط زیست روبرو هستند.

بنابراین چربی گیر ها به کمک آن ها خواهند رفت. با دفع چربی ها و روغن ها در محیط زیست، پوشش گیاهی از بین رفته و باعث ایجاد محیطی ایده آل جهت رشد باکتری ها و میکروارگانیسم های مضر می شود که در پی آن با مرگ و میر گونه های مختلف جانوری و حتی انسانی روبرو می شویم.


خروجی فاضلاب بسیاری از واحد ها از جمله هتل ها رستوران ها غذاخوری ها آشپزخانه ها و فست فودها حاوی ذرات چربی و روغن می باشد که ورود این نوع پساب به شبکه فاضلاب باعث رسوب و گرفتگی اتصلات و مجراهای عبوری فاضلاب شده و در نهایت باعث مسدود شدن شبکه های فاضلابی می گردد.

ادامه مطلب چربی گیر



:: برچسب‌ها: چربی گیر , انواع چربی گیر , قیمت چربی گیر ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ناوک

در فرآیند باز شدن درب اتوماتیک شیشه ‌ای تلسکوپی به این صورت است که درب بعد از تشخیص حرکت توسط حس‌ گر درب شیشه‌ ای، لتِ متحرک اول که در مرکز ورودی قرارگرفته است حرکت کرده و روی لت دوم قرارگرفته و سپس هر دو به روی لتِ ثابت حرکت کرده و جمع می ‌شوند و طبق این روند، ورودی برای رفت‌ و آمد افراد باز می‌شود.

 
بزرگ ترین مزیت درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی را می توان این موضوع قلمداد کرد که به دلیل سبک طراحی بیشترین فضای بازشو درب را در اختیار شما قرار می دهد. البته میزان باز شدن درب ها نیز در این مدل قابل کنترل است و در هنگام نصب درب اتوماتیک توسط تکنسین های رامادر بنا به سلیقه ی شما تنظیم می گردد.

درب اتوماتیک شیشه ای سویینگ یا همان درب اتوماتیک لولایی به صورت لولایی باز و بسته می شود و با برق به صورت اتوماتیک کار می کنند. درب اتوماتیک شیشه ای سویینگمانند درب اتوماتیک شیشه ای کشویی نیز داری حسگر الکترونیکی می باشد.


دارای قفل الکترومانیکال و مرکز کنترل است، به دلیل تک لنگه و دو لنگه بودن دارای الکترومانیکال مناسب برای مکان هایی با عرض کم است. درب های سوئینگ مصرف انرژی کمی داشته و به صورت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک ارائه می شود.
درب اتوماتیک سوئینگ یا لولایی ظاهری شبیه به درب های لولایی سکوریت دارد، اما این نوع درب نیز مانند تمامی انواع مشابه خود به صورت اتوماتیک و با برق کار می کند.

 ادامه مطلب



:: برچسب‌ها: درب اتوماتیک , درب شیشه ای , درب اتوماتیک شیشه ای , درب اتوماتیک تلسکوپی ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ناوک

استفاده از رطوبت ساز التراسونیک مزیت های زیادی دارد .از جمله بزرگترین مزیت این نوع دستگاه ها می توان به نصب و راه اندازی ساده آنها اشاره کرد. در واقع برای راه اندازی رطوبت ساز التراسونیک کافی است تا مخزن شناور دار آن را به آب و دستگاه را به برق شهری وصل کنید. یکی از مزیت های دستگاه های مه پاش هم این است که این پاش ها امکان سم پاشی گلخانه به کمک آن می باشد.

زیرا می توان به راحتی سم های کشاورزی محلول در آب را درون مخزن آن قرار داد و از طریق دستگاه ، گلخانه و محصولات کشت شده را سم پاشی نمود. مه پاش دیسکی برای انواع گلخانه مناسب می باشد اما در صورتیکه ایجاد شبنم برای محصول کشت شده مضر باشد نباید از این مه پاش استفاده کرد.

دقت داشته باشید که برای کشت گلخانه ای زعفران (کشت به روش هیدروپونیک) استفاده از مه پاش دیسکی توصیه نمیشود. زیرا این مه پاش می تواند باعث ایجاد شبنم بر روی پیاز زعفران گردد و باعث آسیب دیدن آن شود. مه پاش نازلی بر اساس آب پر فشار کار میکند.

از این رو در این سیستم ها برای ایجاد آب با فشار بالا از پمپ و موتور پیستونی استفاده میشود. این نوع مه پاش ها در گلخانه های وسیع بسیار کارامد بوده و به خوبی محیط آن را پوشش میدهند. ناگفته نماند که این مه پاش ها نیاز به نصب اصولی دارند تا بتوان از آن به درستی بهره برد.

 ادامه مطلب



:: برچسب‌ها: رطوبت ساز , قیمت دستگاه رطوبت ساز , انواع رطوبت ساز ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ناوک

طراحی المانه اي سازه فضاكار به صورت المان خرپايی و بر اساس نيروهاي خروجی آناليز انجام میپذيرد، ترتيب كه در مرحله اول سايز دلخواهی براي المانها حدس زده و بر اساس آن سازه آناليز می گردد.


سپس از نتايج آناليز نيروهاي ماكزيمم كششی و فشاري در سازه فضاکار به هر عضو استخراج شده و توسط نرم افزارهاي مربوطه سايز مناسب جديدي براي المان ها تعيين می گردد با جايگذاري سايز جديد اعضا در فايل ورودي مجدداً سيكل آناليز-طراحی تكرار شده و اين عمل تا حصول تشابه قابل قبول بين نتايج دو سيكل متوالی ادامه داده می شود، نهايتاً توسط نرم افزار نقشه هاي اجرايی و ليستوفر مصالح تهيه می گردد.

جهت طراحی و تحليل اغلب سازه ها ازاين نرم افزار استفاده می گردد. حتی طراحی هاي اكثر سازه فضاكار توسط اين نرم افزار صورت ميگيرد.

اجرای سازه های فضاکار را نمی توان بصورت کامل بیان نمود، زیرا با توجه به نوع ساختار آن، مراحل اجرایی آن نیز متفاوت خواهد بود. امّا بطور کلی پس از طراحی سازه فضاکار، همزمان با ساخت قطعات آن در کارخانه، مراحل میدانی نظیر ایجاد تکیه گاه های مناسب برای برپایی سازه را انجام می دهند.


پس از تکمیل ساخت قطعات و انتقال به محل مورد نظر، آنها را بادقت تمام و با در نظر داشتن نقشه های اجرایی به یکدیگر متصل نموده و بصورت یکپارچه (درصورت امکان و در غیر این صورت بصورت قطعه قطعه) بر روی زمین می سازند و توسط جرثقیل در محل مورد نظر قرار می دهند.


به منظور جلوگیری از وارد شدن آسیب به سازه های فضاکار و همچنین جلوگیری از واژگون شدن سازه ها نیاز است سر جرثقیل به چهار گره متصل شود.

 ادامه مطلب



:: برچسب‌ها: سازه فضاکار ، سازه های فضایی ، سازه های مدرن ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 مرداد 1399 | نظرات ()