آشنایی با انواع ضخامت سنج
نوشته شده توسط : ناوک

ضخامت سنج یک تجهیز برای انجام تست های اساسی بدون تخریب است که جهت اندازه گیری ضخامت در شرایطی که به سطح جسم دسترسی داریم بکار می رود. این ضخامت سنج ها را می توان از نظر تکنولوژی ساخت به انواع زیر اشاره کرد. این دستگاه انواع زیادی دارد که به آن ها در این بخش اشاره کرده ایم.


ضخامت سنج لیزری این ضخامت سنج ها دستگاههایی هستند که به صورت C Frame بر روی قطعه یا دور پلیت قرار گرفته و به کمک اشعه لیزر ضخامت پلیت ، لوله یا شمش را اندازه گیری می نماید.این دستگاه می تواند به صورت تک کاناله و دو یا چند کاناله ضخامت یک یا چند نقطه از پلیت یا قطعه را به صورت آنلاین و روی خط تولید اندازه گیری کرده بر روی نمایشگر نشان دهد.


ضخامت سنج پرتویی ابزاریست که در صنایع خودرو سازی، کارخانجات فولاد، ماشین سازی، پتروشیمی، سیمان و لوله سازی و حتی تکنولوژی هسته ای و… کاربرد گسترده ای دارند که از آن جمله بکارگیری آزمون های غیر تخریبی و آنالیز ترکیبات و ساختار مواد اشاره نمود و در اندازه گیری ضخامت محصولات ورقه ای مانند کاغذ، فولاد، آلومینیوم، لاستیک، پلاستیک، پوشش ها و آبکاری ها کاربرد دارند که براساس خاصیت انتقالی و هم پراکنی بازتاب پرتوها طراحی و ساخته می شود.


ضخامت سنج مغناطیسی که عمدتا به ضخامت سنج رنگ و پوشش یا ضخامت سنج رنگ خودرو معروفند. كاربرد عمده اين روش در اندازه گيری پوشش های روی سطوح به صورت مايع و يا پودری می باشد به علاوه بر روی سطوحی زیرین رنگ کاری شده(زیر آیندهای) آهنی و فولادی كه آبكاری كروم٬ روی٬ كادميوم و فسفاته شده نیز استفاده می شود.

 ادامه مطلب





:: برچسب‌ها: ضخامت سنج , انواع ضخامت سنج , قیمت ضخامت سنج ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: